ďťż

Światła mijania przez cały rok!

Zobacz wypowiedzi

Światła mijania przez cały rok!





Kattie7 - 2007-02-16 11:39
Światła mijania przez cały rok!
  Własnie sejm przyjął poprawkę do ustawy, mówiącą o tym, ze na światłach mijania będziemy jeździć przez cały rok!

http://wiadomosci.onet.pl/1487347,11,item.html

W sumie to dobry pomysł, bo napewno znacznie poprawi to widoczność na drodze.
Tylko że mnie ciężko będzie się przyzwyczaić włączac światła w letni słoneczny dzień. :>
A Wy co o tym sądzicie?




Eve1983 - 2007-02-16 11:56
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Witam!
Sądzę, że jest to bardzo dobry pomysł;)
Choć faktem jest, że będzie ciężko się przyzwyczaić;) ale to jest kwestia przyzwyczajenia;)



mądrala - 2007-02-16 12:13
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Ja tez uważam ze to dobry pomysł :ehem:

A co do włanczania swiateł to zawsze mozecie kupić fiata, gdzie światła sie gaszą jak sie gasi silnik :D Ja w moim bravo dotychczas wlanczałam światła w październiku i wyłanczałam w marcu- wygodne to, niepowiem :)



elizaa - 2007-02-16 12:24
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Ja się z tego bardzo cieszę, sama jeżdżę cały rok na światłach, bo uważam, że takie auto lepiej wiać, więc wole być widoczna.
Ciekawa jestem tylko na ile ten przepis będzie respektowany przez naszych polskich kierowców :]





magdulec - 2007-02-16 12:29
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  W końcu jakas madra decyzja:jupi:
Poprawi sie widoczność tych ciemnych autek:) i powinny być jeszcze większe mandaty za poszczegolne wykroczenia jak to jest w Austrii, gdzie po przelizeniu na naszą zl to od 4tyś wzwyż:) to może pochamowało by co niektórych.



Pulpecja:) - 2007-02-16 12:37
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Bardzo mądra decyzja. Przynajmniej będzie to zatwierdzone i nie trzeba będzie się zastanawiać włączyć czy nie?

a jak na egzaminach to ułatwi życie :D



elizaa - 2007-02-16 12:39
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Oooo Magdulec!
Zgadzam się w 100% z tobą! Bo to co się dzieje, to naprawdę szkoda słów. Ehh no i żeby ci policjanci byli mniej przekupni...
Ale myślę, że niestety to są tylko marzenia bo nasz ukochany pan Kaczyński ma ważniejsze sprawy (tarcza antyrakietowa, jak usłyszałam w radiu ze to ma poprawić bezpieczeństwo Polski, to myślałam, że spadnę z fotela :nie: )




mara30 - 2007-02-16 13:29
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Nareszcie! szczerze mówiąc od dawna na to czekałam, ale nie spodziewałam się że w naszym kraju ten przepis wejdzie :rolleyes: Sama jeżdżę cały rok na światłach i do szału mnie doprowadza argumentacja, że latem światła są niepotrzebne, bo w słoneczny dzień wszystko super widać :eek: taaa, świetnie widać na przykład szary samochód jadący po szarej jezdni, a w otoczeniu drzew jeszcze lepiej :rolleyes:
Mam tylko nadzieję, że będzie ten przepis ostro egzekwowany...



agnieszka k - 2007-02-16 13:33
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  calkiem fajny pomysl, bedziemy lepiej widoczni na jezdni.



yedanna - 2007-02-16 13:38
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Bardzo słusznie. Zaobserwowałam, że wiosną i latem, kiedy swieci słońce samochody (szczególnie w odcieniach niebieskiego, czerni, szarości itp.) są kiepsko widoczne. Zasadnicza zmiana jest, jak zapali się światła. To samo obserwuję np. w lasach.
Mój TŻ jeździ na światłach cały rok. Ja też. Jeśli to ma poprawić bezpieczeństwo, to w czym problem. Jeszcze nie zdarzyło mi się zapomnieć - odruch po prostu :D
Za to zastanawia mnie, jak nocą można zapomnieć. Wczoraj widziałam samochodzy w deszcz, w nocy - bez świateł :rolleyes:



Malinka_Malwinka - 2007-02-16 13:43
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez mara30 (Wiadomość 3711937) Nareszcie! szczerze mówiąc od dawna na to czekałam, ale nie spodziewałam się że w naszym kraju ten przepis wejdzie :rolleyes: Sama jeżdżę cały rok na światłach i do szału mnie doprowadza argumentacja, że latem światła są niepotrzebne, bo w słoneczny dzień wszystko super widać :eek: taaa, świetnie widać na przykład szary samochód jadący po szarej jezdni, a w otoczeniu drzew jeszcze lepiej :rolleyes:
Mam tylko nadzieję, że będzie ten przepis ostro egzekwowany...
ja nie prowadzę , ale jak jadę z kimś to też ni z tego ni z owego się pojawia szary samochodzik na szarej drodze, najczęściej w otoczeniu drzew :D (mamy rodzinkę na wsi, większość drogi to las z obu stron, a po środu jakiś polski asfalt) :) sama dostaję zawału, co dopiero kierowca :D świetny przepis :)



Bójka - 2007-02-16 13:51
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Wreszcie coś dobrego wymyślili. Zawsze jeżdzę z włączonymi światłami i lepiej się z tym czuję. Niektórych aut naprawdę nei widać na drodze ( tych szarych) :|



Kattie7 - 2007-02-16 13:58
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Dobrze że ten przepis wszedł i jeszcze lepiej że teraz, gdy jeździmy na światłach. Kierowcy nie będą musieli się "odzwyczajać" od tego nawyku :-) i może dzięki temu naprawdę wszyscy będą mieć włączone lampeczki :D



taszkin - 2007-02-16 14:01
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Bardzo dobrze.
Najbardziej denerwują mnie kierowcy, którzy wraz z 1 marca wyłączają światła nie zważając na fakt, że to jeszcze zima. Jak takiemu 'migniesz', sugerując, że go w ogóle nie widać, to gdy się zbliży po głowie się postuka z pretensją...
Cóż to szkodzi? Czy to aż tak wielkie zużycie? a widoczność ma ogromne znaczenie na drodze.
Ciekawe, co tam jeszcze PO podopisywali ciekawego:rolleyes:



Kattie7 - 2007-02-16 14:05
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez taszkin (Wiadomość 3712203) Bardzo dobrze.
Najbardziej denerwują mnie kierowcy, którzy wraz z 1 marca wyłączają światła nie zważając na fakt, że to jeszcze zima. Jak takiemu 'migniesz', sugerując, że go w ogóle nie widać, to gdy się zbliży po głowie się postuka z pretensją...
Cóż to szkodzi? Czy to aż tak wielkie zużycie? a widoczność ma ogromne znaczenie na drodze.
Ciekawe, co tam jeszcze PO podopisywali ciekawego:rolleyes:
przepraszam za off topic, ale Twój avatar, Taszkin, rozłożył mnie na łopatki :rotfl::rotfl::rotfl: bomba!!



oceania - 2007-02-16 18:06
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Bardzo mnie dzisiaj ucieszyła ta wiadomość, osobiście na światłach jeżdżę cały rok. Czekałam na ten przepis :)



poziomka61 - 2007-02-16 18:29
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Jestem absolutnie za.:jupi:
Zawsze tak jeżdżę i bywały momenty, kiedy do szału doprowadzał mnie brak tego przepisu i wyobraźni co poniektórych. A już pędzący bez świateł motocyklista jest ruchomym horrorem:mad:



mirynka - 2007-02-16 18:35
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  moim zdaniem to sluszna dezyzja, bedzie sie lepiej widicznym na drodze, a co do wlaczania to kwestia przyzwyczajenia, z czasem nie bedzie sie zapominac aby w sloneczny dzien zapalic swiatla bo wejdzie nam to w krew.:D



motyleczek - 2007-02-16 18:54
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Też uważam, że co jak co ale ten przepis akurat im sie udał (OT: chociaz coś;p)

Wszyscy moi znajomi blizsi i dalsi jeżdzą przez cały rok....ale inni użytkownicy? nawet w zimie nie włączaja:O ...więc przyłączając sie do powyzszych komentarzy chciałam jeszcze zaznaczyc parodie naszych plskich kierowców.
Mój TŻ powiedzial ze czytal komentzrze do art. na ww temat i.... myslalam ze spadne z fotela:D
były takie w stylu:
* ze przeciez ich akumulator tego nie wytrzyma!!! (tak! a radio włączoe na cały regulator, ze nawet eRki nie slysza??)
* albo: ze ten przepis wymyslil jakis znajomy producenta zarowek samochodwych:OO
...nie wiem czy sie smiac czy plakac, czy moze oba jednoczesnie??:D

I jescze raz OT bardzo sie ciesze ze w naszej spolecznosci Wizażowej nie mamy takiego delikfenta/tke.... to jednak cos znaczy:)

Pozdrawiam :*



poziomka61 - 2007-02-16 20:45
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  A jednak babki są jakoś na wyższym stopniu rozwoju:D



Rena - 2007-02-17 12:51
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Mi sie srednio podoba, ale jak wejdzie w zycie to sie dostosuje.



paolla - 2007-02-17 14:55
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  popieram. choć sama zwykle jeżdżę czerwonym autkiem, to wolę na światłach niż bez. pomimo intensywnego koloru nadwozia czuję się jakoś lepiej widoczna :D



Pulpecja:) - 2007-02-17 14:59
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez taszkin (Wiadomość 3712203) Bardzo dobrze.
Najbardziej denerwują mnie kierowcy, którzy wraz z 1 marca wyłączają światła nie zważając na fakt, że to jeszcze zima. Jak takiemu 'migniesz', sugerując, że go w ogóle nie widać, to gdy się zbliży po głowie się postuka z pretensją...
Cóż to szkodzi? Czy to aż tak wielkie zużycie? a widoczność ma ogromne znaczenie na drodze.
Ciekawe, co tam jeszcze PO podopisywali ciekawego:rolleyes:
Uwielbiam takich kierowców, odpowiedzialność od nich bije po prostu. :rolleyes:
Sama jeszcze nie jestem kierowcą,ale jeżdżąc z kimś często widzę takich typków, a jak zdarzy się wypadek to jest płacz.. 'bo przecież już nie trzeba włączać świateł'




anestet-ka - 2007-02-17 15:07
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  ostrożności nigdy za wiele, jestem za.

Pulpa, uwielbiam Moralnych ;)



Pulpecja:) - 2007-02-17 15:58
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez anestet-ka (Wiadomość 3720844) ostrożności nigdy za wiele, jestem za.

Pulpa, uwielbiam Moralnych ;)
ja też, a 'Jak wyrwać lachony?" to mój ulubiony skecz :)
taki mały off-top



nicolaaa - 2007-02-19 18:58
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  jestem za , tak samo mój tata :D z niego to zawodowy kierowca wiec słusznie gada

a i ja sie uczę jeździć więc dla mnie będzie łatwiej bo od razu wyrobię sobie ten nawyk i nie będe sie musiała martwić zeby właczać i wylączac te światla :D



Wisienki - 2007-02-19 19:20
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  też jestem za



dra - 2007-02-19 22:40
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Wisienki (Wiadomość 3739341) też jestem za też jestem za ,będzie bezpieczniej



_Lunka_ - 2007-02-20 12:54
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Też jestem za :) Ja cały rok jeżdżę na światłach, po prostu weszło mi to w nawyk i włączam już odruchowo :) Mam nadzieję, że ci oporni też się zastosują, bo to naprawdę poprawia widoczność i bezpieczeństwo.



mulier - 2007-02-21 10:24
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Uważam to za fantastyczny pomysł. Światła niesamowicie poprawiaja widocznośc i to niezaleznie od pory roku....ten kto jeździ ten wie ;) jak w lecie np. łatwo zlewają się samochody z połyskującym asfaltem.....wreszcie mądra decyzja.
Co prawda i tak po niezabudowanym jeździłam na swiatłach przez cały rok...innni mnie widzieli, ale co z tego, kiedy ja ich nie zawsze widziałam :)



Pamela111 - 2007-02-25 17:11
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Wszystkie się chwalicie że macie włączone światła cały rok chyba tylko tak myślicie bo większość z was jeździ bez załączonych świateł w okresie zimowym oraz mniejszej widoczności a co dopiero w lato kiedy nawet wieczorami macie lampki wyłączone bo właśnie wracacie z jakiegoś letniego wypadu i upajacie sie nim a jazda samochodem to co tam jedzie się.:-):-)



gosiaisog - 2007-02-25 19:08
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Obawiam sie Pamela111 ze nie bardzo rozumiem twoj post i jego intencje :)

Ja jestem calkowicie za i jezdze tak od samego poczatku. W czechach tez obowiazuja swiatla caly rok :)



Kattie7 - 2007-03-01 09:00
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Dzis 1 marca.
Według obowiązujących jeszcze przepisów od dziś można jeździć bez świateł. Znowelizowana ustawa nie ma jeszcze mocy prawnej (senat musi przyjąc, a prezydent podpisać), więc teoretycznie nadal można jeździć bez lampek.
Ja oczywiscie swiatła włączyłam, bo wyrobił mi się taki nawyk i nawet sie nie zastanawiałam nad tym, tylko cyk! :ehem:

I wychodząc z domu rano postanowiłam przeprowadzić doświadczenie :D
Jadąc do pracy (a właściwie stojąc w korku :baba:) na odcinku 6 kilometrów naliczyłam 17 aut bez włączonych świateł, w tym 3 taksówkarzy i uwaga.... 2 nauki jazdy z kursantami za kierownicą :eek:
Za kierownicą wszystkich 17 pojazdów siedzieli panowie. :> :ehem:

Jakoś nie zdziwiłam się widząc kilkunastu kierowców, dla których zapewne priorytetem jest dokładne stosowanie się akurat do tego przepisu o światłach :mad:
Ale nie mogłam uwierzyć jak zobaczyłam te dwie nauki jazdy bez świateł. Instruktorzy dają piekny przykład, nie ma co :mad: (dodam że to były "L" z dwóch wielce renomowanych w Krakowie szkół)
Ok, przepisy obowiązujące teraz pozwalają jeździć bez świateł, ale skoro już wiadomo że trzeba będzie je mieć włączone przez cały rok to instruktorzy powinni wpajać ten nawyk kursantom :rolleyes:

Ktoś jeszcze robił obserwacje? :D



Kattie7 - 2007-03-01 10:23
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
(...) Reporter INTERIA.PL pierwsze nieoświetlone samochody widział na ulicach już po siódmej rano. Nie było ich na szczęście wiele, a przy tym można było dokonać ciekawej obserwacji socjologicznej. W większości "cichociemnych" aut za kierownicą siedziały osoby w kapeluszach... jak zwykle, kapelusznicy wymiatają :lol:



Rena - 2007-03-01 20:54
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Pamela111 (Wiadomość 3790180) Wszystkie się chwalicie że macie włączone światła cały rok chyba tylko tak myślicie bo większość z was jeździ bez załączonych świateł w okresie zimowym oraz mniejszej widoczności a co dopiero w lato kiedy nawet wieczorami macie lampki wyłączone bo właśnie wracacie z jakiegoś letniego wypadu i upajacie sie nim a jazda samochodem to co tam jedzie się.:-):-) zakladasz, ze dziewczyny klamia? :>
Cytat:
Napisane przez Kattie7 (Wiadomość 3820296) Dzis 1 marca.
Według obowiązujących jeszcze przepisów od dziś można jeździć bez świateł. Znowelizowana ustawa nie ma jeszcze mocy prawnej (senat musi przyjąc, a prezydent podpisać), więc teoretycznie nadal można jeździć bez lampek.
to prawda - projekt ustawy jest w opracowaniu, wiec juz tylko mozna czekac od kiedy obowiazuje nakaz :(
Cytat:
Napisane przez Kattie7 (Wiadomość 3820296) Ja oczywiscie swiatła włączyłam, bo wyrobił mi się taki nawyk i nawet sie nie zastanawiałam nad tym, tylko cyk! :ehem: ja wlaczylam swiatla, bo stwierdzilam, ze przejrzystosc powietrza tego wymaga.
Cytat:
Napisane przez Kattie7 (Wiadomość 3820296) I wychodząc z domu rano postanowiłam przeprowadzić doświadczenie :D
Jadąc do pracy (a właściwie stojąc w korku :baba:) na odcinku 6 kilometrów naliczyłam 17 aut bez włączonych świateł, w tym 3 taksówkarzy i uwaga.... 2 nauki jazdy z kursantami za kierownicą :eek:
Za kierownicą wszystkich 17 pojazdów siedzieli panowie. :> :ehem:
nie planowalam robic obserwacji, ale tuz przed wyjsciem z domu sluchalam wiadomosci (i bylo m.in o tych swiatlach) wiec mimowolnie z ciekawosci patrzylam, prawie wszystko co mozna bylo nazwac samochodem jechalo na swiatlach.
Cytat:
Napisane przez Kattie7 (Wiadomość 3820296) Jakoś nie zdziwiłam się widząc kilkunastu kierowców, dla których zapewne priorytetem jest dokładne stosowanie się akurat do tego przepisu o światłach :mad: obecne przepisy nie zabraniaja jechac na swiatlach w dzien 1 marca ;) nie ma obowiazku wylacznia :p:
Cytat:
Napisane przez Kattie7 (Wiadomość 3820296) Ale nie mogłam uwierzyć jak zobaczyłam te dwie nauki jazdy bez świateł. Instruktorzy dają piekny przykład, nie ma co :mad: (dodam że to były "L" z dwóch wielce renomowanych w Krakowie szkół) no co Ty chcesz, wszystko zgodnie z przepisami, wiec niby co nie tak?
Kierowca powinien umiec elastycznie dopasowywac sie do zmian na drodze i zmian w przepisach. Nie musi sie stosowac przepisow, ktore dopiero maja wejsc w zycie, ale ich jeszcze nie ma.
SLowem - nie masz na nich haka;) :p:



yedanna - 2007-03-01 21:17
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Kattie7 (Wiadomość 3820296) Dzis 1 marca.
Według obowiązujących jeszcze przepisów od dziś można jeździć bez świateł. Znowelizowana ustawa nie ma jeszcze mocy prawnej (senat musi przyjąc, a prezydent podpisać), więc teoretycznie nadal można jeździć bez lampek.
Ja oczywiscie swiatła włączyłam, bo wyrobił mi się taki nawyk i nawet sie nie zastanawiałam nad tym, tylko cyk! :ehem:

I wychodząc z domu rano postanowiłam przeprowadzić doświadczenie :D
Jadąc do pracy (a właściwie stojąc w korku :baba:) na odcinku 6 kilometrów naliczyłam 17 aut bez włączonych świateł, w tym 3 taksówkarzy i uwaga.... 2 nauki jazdy z kursantami za kierownicą :eek:
Za kierownicą wszystkich 17 pojazdów siedzieli panowie. :> :ehem:

Jakoś nie zdziwiłam się widząc kilkunastu kierowców, dla których zapewne priorytetem jest dokładne stosowanie się akurat do tego przepisu o światłach :mad:
Ale nie mogłam uwierzyć jak zobaczyłam te dwie nauki jazdy bez świateł. Instruktorzy dają piekny przykład, nie ma co :mad: (dodam że to były "L" z dwóch wielce renomowanych w Krakowie szkół)
Ok, przepisy obowiązujące teraz pozwalają jeździć bez świateł, ale skoro już wiadomo że trzeba będzie je mieć włączone przez cały rok to instruktorzy powinni wpajać ten nawyk kursantom :rolleyes:

Ktoś jeszcze robił obserwacje? :D
Ja robiłam :D
Prawie wszyscy na światłach a jak widziałam kogoś bez, to miałam ochotę mignąć :lol: z przyzwyczajenia. Zresztą większość dnia była pochmurna i deszczowa więc koniec nakazu nijak się miał do warunków pogodowych.

Co do "L" bez świateł, to niestety podczas okresu obowiązywania jazdy z zapalonymi notorycznie trafiałam na "L" bez świateł :rolleyes:

Cytat:
Napisane przez Rena (Wiadomość 3826333) zakladasz, ze dziewczyny klamia? :> Ja też nie rozumiem tej wypowiedzi. Nie dość że nic nie wnosi, to jeszcze samo sformułowanie: myślicie że włączacie, jest żenujące...

Cytat:
to prawda - projekt ustawy jest w opracowaniu, wiec juz tylko mozna czekac od kiedy obowiazuje nakaz :( Dziś słyszałam, że najwcześniej może zacząć obowiązywać od kwietnia.



Kattie7 - 2007-03-01 21:36
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Rena (Wiadomość 3826333) no co Ty chcesz, wszystko zgodnie z przepisami, wiec niby co nie tak?
Kierowca powinien umiec elastycznie dopasowywac sie do zmian na drodze i zmian w przepisach. Nie musi sie stosowac przepisow, ktore dopiero maja wejsc w zycie, ale ich jeszcze nie ma.
SLowem - nie masz na nich haka;) :p:
nie no, z przepisami oczywiście wszystko w porządku :p:
chodziło mi o to, że według mnie instruktorzy, o czym pisałam wyżej, powinni uczyć mlodych kierowców jeździc na światłach, w myśl zasady: czym skorupka za młodu nasiąknie... ;) :p:



Rena - 2007-03-01 21:52
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  niby tak - ale z drugiej strony moze chcieli ich potrenowac w byciu elastycznym, nauczyc odpornosci na zmiany:> tez wazna umiejetnosc.

przepisy sie zmieniaja i trzeba na biezaco i punktualnie sie ich stosowac czyli ani przed ani po. :p:

a tak powaznie to nie wiem czemu jechali bez swiatel w taka pogode...



dra - 2007-03-01 21:57
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  ja dzisiaj byłam łatwić sprawy autkiem i włączyłam światełka



oceania - 2007-03-02 12:08
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Obserwowałam wczoraj :) Wszystkie mijające mnie auta "egzamin" zdały :D



Elfik333 - 2007-03-08 08:52
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Jestem za tym żeby jeździć cały rok na światłach.
Sama już się do tego przyzwyczaiłam że włączam je odruchowo zanim jeszcze zapnę pasy :cool:



wersta - 2007-03-08 09:02
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  no nareszcie! od lat czekałam na ten przepis. odkąd mam prawko zawsze jeżdżę cały rok na światłach - to z przyzwyczajenia, bo w motorach to obowiązywało odkąd pamiętam.

mam nadzieję, że policja będzie to egzekwować. nie cierpię burych samochodów bez świateł :cool: szczególnie przy zbliżającym się zmroku. niestety często zdażają się tacy, którzy myślą, że jak oni widzą, to ich też widać. ech...



Camilla - 2007-03-08 09:20
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Jestem jak najbardziej za, bardzo często było tak, ze latem i wiosna w ostatnim momencie widziałam nadjeżdzający samochód i cudem unikałam potrącenia :rolleyes: Ja dopiero co zrobiłam prawko, ale jesli nawet ten przepis nie wszedłby w zycie to i tak bym jeździła z włączonymi swiatłami mijania przez cały rok. Mój TŻ też tak robi, za co mu chwała :D.



Susanna - 2007-03-09 09:53
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cieszę sie z tego pomysłu ale zanim wejdzie on w życie to jeszcze trochę potrwa. Mi się nie będzie trudno przestawić...bo i tak cały rok jeżdżę na światłach :D



Jupi - 2007-03-09 11:17
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  wszystko fajnie, ale wyobrazacie sobie upal 30 stopni, slonce walace (doslownie) w oczy i samochody na swiatlach? ja jakos sie nie moge przekonac...



Susanna - 2007-03-09 11:35
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Nie widzę w tym niczego dziwnego :-) mnie światła rażą w oczy (w takim "wysokim słońcu") tylko gdy ktoś jedzie na długich :mur:
Od tego są te światła ... do jazdy dziennej... nawet maja taką nazwę ;)

PS> Polecam okularki przeciwsłoneczne z filtrami - moda i wygoda w jednym :)



dra - 2007-03-09 11:43
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  będzie lepiej na światłach,tylko ja już jestem nauczona,że jak od 1 marca można jeździć bez świateł to tak robie jade bez świateł,już kwestia przyzwyczajenia,teraz już jeżdże bez,ale jak jest pochmurno to wł ale jak słońce to po co...w sumie jestem na połowie troche za i troche przeciw



Jupi - 2007-03-09 12:24
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  mam takie wrazenie, ze KTOS chce nam zycie utrudnic... niech sie zajma lepiej pieszymi w nocy, albo autostradami a nie jakimis *******ami... bo takie rzeczy jak swiatla mijania w dzien to *******a dla mnie. co to niby ma zmienic? jak jade w trase i mam zamiar jechac nieprzepisowo=szybciej (;)) to wlaczam swiatla, ale w miescie??? no bzdura normalnie. i nie zgodze sie tu, ze samochody sa bardziej widoczne- w dzien sa zawsze widoczne. a gapy ktore zapominaja o zmroku zapalac i tak beda:rolleyes:



wersta - 2007-03-09 12:29
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Jupi (Wiadomość 3880685) mam takie wrazenie, ze KTOS chce nam zycie utrudnic... niech sie zajma lepiej pieszymi w nocy, albo autostradami a nie jakimis *******ami... bo takie rzeczy jak swiatla mijania w dzien to *******a dla mnie. co to niby ma zmienic? jak jade w trase i mam zamiar jechac nieprzepisowo=szybciej (;)) to wlaczam swiatla, ale w miescie??? no bzdura normalnie. i nie zgodze sie tu, ze samochody sa bardziej widoczne- w dzien sa zawsze widoczne. a gapy ktore zapominaja o zmroku zapalac i tak beda:rolleyes:
przy zmianie pasów w mieście właśnie można nie zauważyć burego auta w lusterku :cool: głównie dlatego są stłuczki przy manewrze zmiany pasa. no i też dlatego, że niektórzy w lusterka boczne w ogóle nie patrzą :rolleyes:



Jupi - 2007-03-09 13:06
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  tutaj raczej przyczyna jest tzw "martwy punkt" a nie swiatla. ale co zmienia w tym przypadku swiatla? nie rozumiem:nie::what:



wersta - 2007-03-09 14:09
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Jupi (Wiadomość 3881037) tutaj raczej przyczyna jest tzw "martwy punkt" a nie swiatla. ale co zmienia w tym przypadku swiatla? nie rozumiem:nie::what:
przy dobrze ustawionych lusterkach jakoś nie mam martwego punktu :rolleyes:



Jupi - 2007-03-09 14:11
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  ja juz tez mam swoj sposob na martwy punkt, ale niestety sa kierowcy, ktorzy w ogole nie wiedza co to jest martwy punkt...:cool:



taszkin - 2007-03-09 14:17
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Jupi (Wiadomość 3880210) wszystko fajnie, ale wyobrazacie sobie upal 30 stopni, slonce walace (doslownie) w oczy i samochody na swiatlach? ja jakos sie nie moge przekonac... No...ale co ma temperatura do tego? A gdy Słońce "wali po oczach", gdy razi i nic nie widać - światła u innych są wręcz zbawienne. Równiez w zimie (Słonce jest niżej, bardziej razi, do tego gdy jest śnieg razi podwójnie) Zwłaszcza w mieście, gdzie na drogę lubią wyskakiwać "porażeni" światłem słonecznym piesi, lub z podporządkowanej wyjeżdżają oślepieni kierowcy. Przecież światła samochodu nie 'zleją' się ze słonecznym :) Ja tam wolę być dla innych widoczna :)co tracę?

Cytat:
Napisane przez Pamela111 (Wiadomość 3790180) Wszystkie się chwalicie że macie włączone światła cały rok chyba tylko tak myślicie bo większość z was jeździ bez załączonych świateł w okresie zimowym oraz mniejszej widoczności a co dopiero w lato kiedy nawet wieczorami macie lampki wyłączone bo właśnie wracacie z jakiegoś letniego wypadu i upajacie sie nim a jazda samochodem to co tam jedzie się. no i wydało się :D



olik04 - 2007-03-14 12:13
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  A Ja jestem za tym, aby światła mijania były obowiązkowe przez cały rok!
Bardzo dobry pomysł!



Susanna - 2007-03-14 19:54
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Kurcze ludzie są lekko niepoważni... dziś jadąc drogą ok. godz. 18 widziałam granatowego VW oczywiście bez świateł :/ Naprawdę to zauważyłam go jak był już bardzo blisko mnie - tak ładnie stopił się w półmroku. Światła cały rok :)



mimbi - 2007-03-17 18:45
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Sama jezdze na swiatlach caly rok, juz w ogole nie mysle o tym, zeby je wlaczac - robie to odruchowo. Mam granatowy samochod - zdaje sobie sprawe, ze na ciemnej jezdni moze byc slabo widoczny, a moje zycie i zdrowie jest dla mnie najwazniejsze, wiec swiatla dla mnie to podstawa. Uslyszalam jednak dwie teorie na temat swiatel - w niektorych samochodach swiatla stopu i dzienne sa te same, wiec moze zdarzyc sie tak, ze w sloncu nie widac, kiedy ktos przed nami zahamuje, jesli slonce swieci od tylu. Druga teoria jest taka, ze podobno wzrok czlowieka przyzwyczaja sie do tylnych swiatel, wiec staja sie one mniej wyraziste, oko trudniej je wylapuje.
Sama jestem jednak za wlaczaniem swiatel ZAWSZE, naklonilam do tego tez mojego TŻ, uwazam ze to dobry przepis - zwlaszcza na polskich beznadziejnych drogach, zwlaszcza przy polskich, w wiekszosci beznadziejnych kierowcach. Zwroccie uwage, ze np. w Niemczech nie ma takiego przymusu - tam sa porzadne autostrady, a i kierowcy o wiele bardziej uprzejmi i przestrzegajacy przepisow. Probowaliscie kiedys jezdzic po Berlinie? Jezdzi sie swietnie. A po Warszawie? Lepiej nie mowic.



Susanna - 2007-03-17 20:06
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  No i są też samochody sprowadzane np. z USA gdzie kierunkowskazy są czerwone... W sumie to taki samochód nie powinien przejść badania technicznego a w gestii właściciela jest przeróbka. Ostatnio za takim jechałam i w pierwszej chwili nie zaskoczyłam, nie wiedziałam czy facet hamuje czy co a on kierunkowskaz włączył :)



Kattie7 - 2007-03-17 23:21
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez mimbi (Wiadomość 3939822) Uslyszalam jednak dwie teorie na temat swiatel - w niektorych samochodach swiatla stopu i dzienne sa te same, wiec moze zdarzyc sie tak, ze w sloncu nie widac, kiedy ktos przed nami zahamuje, jesli slonce swieci od tylu. Druga teoria jest taka, ze podobno wzrok czlowieka przyzwyczaja sie do tylnych swiatel, wiec staja sie one mniej wyraziste, oko trudniej je wylapuje. w wiekszosci aut światła mijania tylne i stopu są razem
właśnie dlatego wszystkie auta teraz są wyposażone w trzeci stop, żeby były widoczne w warunkach ktore opisałaś

Cytat:
Napisane przez mimbi Sama jestem jednak za wlaczaniem swiatel ZAWSZE, naklonilam do tego tez mojego TŻ, uwazam ze to dobry przepis - zwlaszcza na polskich beznadziejnych drogach, zwlaszcza przy polskich, w wiekszosci beznadziejnych kierowcach. Zwroccie uwage, ze np. w Niemczech nie ma takiego przymusu - tam sa porzadne autostrady, a i kierowcy o wiele bardziej uprzejmi i przestrzegajacy przepisow. Probowaliscie kiedys jezdzic po Berlinie? Jezdzi sie swietnie. A po Warszawie? Lepiej nie mowic. Po Berlinie nie, ale po Wiedniu to kilka razy w roku
W Austrii podobnie jak w Niemczech, jeździ się świetnie :ehem:
sto razy lepiej jeżdzi mi się w Wiedniu niż w Krakowie



śliweńka - 2007-03-21 09:16
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Sądzę że to dobry pomysł, jeżdzę często do Czech tam jest obowiązek i są lepiej widoczni na drodze.



śliweńka - 2007-03-21 09:17
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Cytat:
Napisane przez Susanna (Wiadomość 3917971) Kurcze ludzie są lekko niepoważni... dziś jadąc drogą ok. godz. 18 widziałam granatowego VW oczywiście bez świateł :/ Naprawdę to zauważyłam go jak był już bardzo blisko mnie - tak ładnie stopił się w półmroku. Światła cały rok :)
:ehem: wczoraj miałam to samo padał deszcze ze śniegiem robiło się ciemno a koleś jechał bez świateł ledwo go widziałam.



Pegaz_R - 2007-03-22 16:21
Dot.: Światła mijania przez cały rok!
  Jest to fatalny pomysł, straszny bezsens. Jak się głębiej nad tym zastanowić, to taki obowiązek wcale nie poprawia bezpieczeństwa, tylko zmienia nieco sposób jazdy. Poprawa widoczności wcale nie poprawia bezpieczeństwa, tylko pozwala nam odważniej jeździć. Przykład z pogodą to pięknie pokazuje. Zawsze jeździmy na podobnym poziomie zagrożenia, zmienia się charakter naszej jazdy, a nie ilość wypadków. Dodatkowo wzrasta zagrożenie dla pieszych i rowerzystów na drodze, bo ich widoczność się nie zmieni. To tylko niektóre wady. Świecenie w lecie, w słoneczne dni, w miastach jest już kompletnie bez sensu, to absurd. Tych świateł nawet prawie nie widać. Jak kierowca może nie widzieć samochodu w dzień? Musi widzieć przecież wszystko inne na drodze. W zdecydowanej większości krajów na świecie niema czegoś takiego, a wśród tych krajów są państwa najwyżej rozwinięte. Można także zaproponować dużo lepsze rozwiązania. Czy My musimy się popisywać takim idiotyzmem? Straszne i smutne to. Zapraszam na stronę: http://wazna_sprawa.republika.pl/ gdzie opisuję to dokładniej. Pozdrawiam wszystkich.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gim1chojnice.keep.pl



  • Strona 1 z 6 • Znaleziono 273 wyników • 1, 2, 3, 4, 5, 6